loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ایوانف

نمایش نامه

ناشر قطره

نویسنده آنتوان پاولوویچ چخوف

مترجم سعید حمیدیان

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 136

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

ایوانف یکی از پنج نمایش نامه بلند آنتوان چخوف، نویسنده بزرگ رئالیست روسیه و آفریننده ژرف ترین و جذاب ترین نمایش نامه ها و داستان های کوتاه است. چخوف با طنزی شگفت انگیز و اغلب تلخ جامعه خویش را در روزگار خودکامگی و تباهکاری تزاری به تصویر می کشد، بدین امید که این دوران با همه تیرگیهایش همچون چراغی فرا راه آینده میهن و مردم جامعه او باشد.

ایوانف مردی است ذاتا نیک و خوش قلب که در معرض کج فهمی ها و افترازنی های اطرافیان قرار دارد و ملول از زندگی و همسر بیمار خویش از محیط خانواده می گریزد. دختری به نام ساشا که شیفته او شده، و شاید به انگیزه رقت و ترحم، می خواهد او را از ورطه زندگی ملال آورش رهایی بخشد اما ایوانف که دچار نومیدی مرگ آوری است و پس از مرگ همسرش طاقت ورود به ماجرا و زندگی جدیدی را ندارد، درست در گرماگرم جشن ازدواج با ساشا خود را با تیر می زند.
نمایش نامه ایوانف نیز چون دیگر آثار نمایشی بلند چخوف از سده نوزدهم تا کنون همواره در صحنه های تئاتر کشورهای جهان اجرا می شده و همچون دیگر آثار او آیینه تمام نمای زندگی و روحیات مردم آن روزگار روسیه است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما