loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تراژدی مده آ؛ به همراه تحلیل روان شناختی شخصیت مده آ

نمایشنامه های برتر جهان - 34

5 (1)

ناشر افراز

نویسنده اوریپید

مترجم امیرحسن ندایی

ویراستار یاسین محمدی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 146

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

«مده آ» عنوان غمنامه ای که «اوریپید» نمایشنامه نویس یونان باستان آن را نوشته است و حکایت زنی است که در بدنهادی و سیاهدلی نظیرش در جهان هستی وجود ندارد.

زنی که با قلبی آکنده از کینه و بی رحمی عزیزیانش را به نیستی می کشاند. داستان این غمنامه تا حدی بر یکی از افسانه های یونان باستان استوار است و برای شناخت بیشتر قهرمان سیه دل این نمایشنامه باید ابتدا «مده آ» افسونگر افسانه ای اساطیر یونان باستان را شناخت. بر اساس این افسانه ها مده آ دختر یکی از شهریاران آسیا بود که به شاهزاده ای رانده شده از تاج و تخت به نام «جیسن» که برای به دست آوردن پشم زرین که در اختیار پدر مده آ است به سرزمین آن ها سفر کرده، دل می بازد. مده آ در پی این عشق با خیانت به پدر و قتل برادرش پشم زرین را به جیسن سپرده و با او به سرزمین دیگری می گریزد...

درغمنامه ی مده آ، اوریپید به مسائل اجتماعی روزگار خود و سختی هاییی که زنان در آن ایام متحمل می شدند توجه داشته است و بابررسی رفتاری که نسبت به زنان روا می شده ، بی عدالتی و ضعف های جامعه ی خود را به تصویر می کشد.

مده آ زنی است که به دلیل خیانت همسرش که دلباخته ی دختر شاه «کورینت» شده، دچار خشمی می شود که او را تبدیل به موجودی هیولا صفت کرده و آتشی از انتقام در وجودش بر افروخته است. این غرور جریحه دار شده و خشم مهار نشدنی او را به کارهایی وا می دارد که تراژدی بزرگی را رقم می زند....
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما