loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

باغ آلبالو

نمایشنامه

ناشر جوانه توس

نویسنده آنتوان پاولوویچ چخوف

مترجم ناهید کاشی چی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 76

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

نمایشنامه ی باغ آلبالو آخرین اثر چخوف است که در سال 1903 نوشته شده است و در ﮊانویه ی 1904 برای اولین بار در تئاتر هنر مسکو روی صحنه آمده است. اشخاص این نمایش همان آدم هایی هستند که در زندگی روزمره با آنها روبرو می شویم. هیچ کدام نقش بر جسته ای ندارند نه مبارزه می کنند نه شکست می خورند و نه حتی از خود دفاع می کنند و نه به حل مشکلاتی که در برابرشان قرار دارند می پردازند. منتظر حادثه می نشینند و تقدیرشان را با شکیبایی تحمل می کنند. گفتی نیروی اراده شان فلج شده است. امپرسیونیسم چخوف در آخرین تحلیل نفی کننده ی زندگی نیست بلکه از امید به آینده سرشار است.

در باغ آلبالو فروش باغ حکایت از وداع با گذشته دارد گذشته ای که رو به افول است و تبری که به کنده ی درختها می خورد تبری است که زندگی قدیم و اشرافیت رو به زوال را واﮊگون و دگرگون می سازد. چخوف در نمایشنامه باغ آلبالو حوادث زندگی، و ویژگیهای شخصیت ها را در ارتباط با باغ توصیف میکند، او به شخصیتهای اثر خود ویژگی های هم مثبت و هم منفی می دهد. به تصویر کشیدن زندگی نسل های مختلف با عقاید و دیدگاه های گوناگون در جریان حوادث عادی زندگی در این نمایشنامه، از هنرمندی نویسنده ای سخن میگوید که در اوج بیماری و با علم به مرگ زودرس، توانست آخرین اثر جاودانه خود را در سال 1903 به دنیای ادبیات غنی روسیه و جهان هدیه کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما