loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اتللو

ناشر دات

نویسنده ویلیام شکسپیر

مترجم م.ا.به آذین

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 156

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

اُتِلّو نمایشنامه ای معروف از ویلیام شکسپیر، نویسنده کلاسیک انگلیسی است که به مضمون عشق می پردازد. در این ق می پردازد. در این نمایشنامه او به جنبه خیانت در عشق می پردازد.

در این تراژدی، اتلو (نام دیگرش مغربی است)، شخصیت مرد داستان با دسیسه ها و توطئه هایی که زیردستش انجام می دهد، به همسر خود شک می کند و بدون اینکه این ماجرا را با زن در میان بگذارد بی رحمانه او را می کشد و تازه بعد از کشتن او به بیگناهی همسر وفادارش پی می برد که بسیار دیر است.ونا"، "مغربی"، "کاسیو"، "یاگو" و دیگران همه آدم های شکسپیرند در یک تراژدی خواندنی و زیبا. با کلام قدرتمند و دلنشین شکسپیر هر خوانندهٔ کم حوصله و بی ذوق هم حتی تا به انتها مجذوب این شاهکار بشری می گردد. دستان قلم به دست، ذهن زیبا و زبان تأثیر گذاری همچون شکسپیر، اعجوبه نویسندگی بریتانیا با کمال ذوق و قریحه که در کمتر نویسنده ای به چشم می خورد به کمال توانسته است که جاودانه ای بیافریند که قرنهای قرن، هنوز تازگی نخستین روزها را دارد.

این نمایشنامه حول چهار کاراکتر اصلی می چرخد: اتللو Othello، یک ژنرال مغربی در سپاه ونیز، همسرش دزدمونا Deasdemona، افسرش کاسیو Cassio و افسر دیگرش ایاگو Iago. داستان تم­های متنوع نژادپرستی، عشق، حسد و خیانت را دارد و هنوز در جوامع تئاتری اجرا می­شود و بر اساس آن فیلم، اپرا و ... نیز ساخته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما