loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیر و سلوک؛ منزل سوم: تقوا

شرح منازل هفتگانه / 3

ناشر موسسه فرهنگی مطالعاتی الزهرا (س)

نویسنده حسین مظاهری

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 477

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 50862 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
77,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب به شرح و تبیین منزل تقوا از منازل سیر و سلوک پرداخته شده و سپس تقوا از منظر قرآن و عترت بررسی شده است.
این کتاب در پنج فصل به نگارش درآمده و نخستین فصل آن با عنوان «سرآغاز منزل تقوا» به جایگاه تقوا در سیر و سلوک پرداخته، راه پرفراز و نشیب تقوا را ترسیم کرده و در ادامه رابطه ایمان و تقوا را مورد بحث قرار داده است.
«آثار و برکات تقوا از دیدگاه قرآن و عترت» عنوان فصل دوم را به خود اختصاص داده است. برخی از این برکات و آثار برخورداری از حیات طیبه در دنیا، دستیابی به حیات طیب تر در آخرت، برخورداری از هدایت الهی، بهره مندی از نور الهی و برکات آسمان و زمین، قدرت تشخیص حق از باطل و امنیت دل تبیین شده است.
«ارکان تقوا» فصل دیگری است که به اجتناب از محرمات و پرهیز از شبهات و مکروهات پرداخته. لزوم رعایت حد تعادل در انجام مستحبات، معیار تشخیص حلال و حرام افعال، ضرورت فراگیری علوم دینی و عواقب عالم گریزی بخشی از عواملی است که سبب رسیدن به تقوا می شود.
فصل چهارم به «راهکارهای کسب تقوا» اختصاص یافته و به راهکارهای علمی و عملی تحصیل تقوا پرداخته است که زمینه سازی برای تقوا، عمل به قانون مراقبه، در نظر گرفتن برکات تقوا و تبعات بی تقوایی، توجه به انذار و تبشیر پیامبران و رسولان الهی، توجه به ندای پیامبران درون، تقویت ایمان و تقویت روحیه اخلاص ار راهکارهای علمی و عملی تحصیل تقواست.
فصل پایانی این اثر به تقسیمات تقوا اختصاص یافته و به چندین اعتبار مختلف بیان شده است. در این راستا، «تقوای عوام»، «تقوای خواص و تقوای اخصّ الخواص»، «تقوای تبعیضی»، «تقوای فقهی»، «ملکه تقوا»، «لقاء و عصمت»، «تقوای مثبت و تقوای منفی»، «تقوای جوارحی»، «تقوای قلبی»، «تقوای عقلی» و نیز «تقوای اجتماعی»، «تقوای اقتصادی» و «تقوای سیاسی» به صورت مفصل شرح داده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما