loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ریشه در مرداب

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

داستان ریشه در مرداب، روایتگر حوادث و رویدادهایی است که نویسنده آن در هشت سال دفاع مقدس از زبان نظامیان بعثی عراق در مدت اسارت و یا هنگام پناهندگی آنان در ایران شنیده و با الهام از آن ها داستان خیالی به نام (ریشه در مرداب) را به نگارش درآورده است. داستانی که شخصیت های آن حقیقی نیستند و همگی ساخته و پرداخته ذهن نویسنده داستان هستند.

نگارنده با مهارت و چیره دستی خاصی، جنگ را به گونه ای از زبان دشمن روایت می کند که هر خواننده ای در در وهله نخست پی به داستانی بودن موضوع نمی برد و با تصویر سازی، صور خیال و زیبایی کلام نویسنده، همه شخصیت ها و حوادث داستان را حقیقی می پندارد و عیناٌ منطبق با واقعیت های جنگ در ارتش بعث عراق تصور می کند.

نویسنده می خواهد با انتخاب نام ریشه در مرداب، پوچ گرایی و بی محتوایی تفکر حزب بعث عراق و در رأس آن صدام حسین رئیس جمهور معدوم شده عراق، را در احیای تفکر برتری نژادی و رهبری عرب ها نشان دهد. بی تردید با خواندن داستان ریشه در مرداب پی به بی ریشه ای و بی هویتی افرادی می بریم که با وجود هویت اصیل اسلامی به فطرت واقعی انسانی خود پشت کرده و به پوچی و از خود بیگانگی رسیده اند. کسانی که ریشه در خاک ندارند و در آب مرداب ریشه دوانیده اند، بی تردید خواندن این گونه نوشته ها خالی از لطف نیست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما