loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حفظ البدن: رساله ای کهن در باب بهداشت تن (متن کهن شده ششم هجری)

ناشر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

نویسنده فخرالدین رازی

ویراستار محمدمهدی معلمی

تحقیق و تنظیم کتاب سید حسین رضوی برقعی

تصحیح و تعلیق سید حسین رضوی برقعی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 633

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 50983 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
170,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این رساله در سده ششم هجری و درباره بهداشت تن و پیشگیری از بیماری ها در رده مقدماتی و ابتدایی توسط فخر رازی نوشته شده است.

در پژوهش های انجام شده درباره فخر رازی کمتر به تحقیقات پزشکی وی اشاره شده است مبنی بر این که او پس از محمدبن زکریای رازی و ابن سینا از معدود طبیبانی است که منطق و فلسفه را به خوبی آموخت و بر اساس آنها برای نظام مند کردن اصول پزشکی و به ویژه کالبدشناسی پرداخت.

در بخش نخست این کتاب، نویسنده ضمن بررسی زندگی فخر رازی و معرفی جایگاه پزشکی او درباره اصل رساله، نکات مختلفی مانند اثبات انتساب رساله و زمان دقیق تالیف را بررسی می کند. در 500 صفحه دیگر کتاب تمام رساله «حفظ البدن» منتشر و در 27 فصل به تفضیل نکاتی درباره مراقبت از بدن بیان شده است.

«باید که طعام بر شهوتی صادق خورند و چون شهوت صادق پدید آید در طعام خوردن تاخیر نکند و چنان باید که چون دست از طعام باز گیرد، هنوز آرزوی طعام باقی باشد وی را که از بقیه شهوت، پس از یک ساعت برود و بدترین خوردن آن است که معده را پران کند. پس اگر روزی چنین افتد، دگر روز، بسیار بخسبد در خانه ای که هوای آن معتدل است و اگر خواب ببرد، بسیار نرود ...»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما