loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پیر بوردیو

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

جامعه شناسی پیربوردیو (1930 – 2002) جامعه شناس مطرح معاصر فرانسوی پیش از هر چیز مبتنی بر تفکر انتقادی است: نقد مقولات به ارث رسیده، شیوه های پذیرفته شده تفکر، قالب های رسمی قدرت، تبعیض و... از منظر وی مسئله مدعیان نیز در این است که اثری که در طبقه بندی های فکری معمول گسستی ایجاد کند را درک نمی کنند.

خواندن آثار بوردیو همواره آسان نیست از این رو هدف اصلی در این کتاب بیان مفاهیم بنیادی و کلیدی اندیشه بوردیو به زبانی ساده است تا زمینه ای اولیه برای آشنایی با مفاهیم نظری پیچیده این جامعه شناس برای علاقه مندان فراهم شود. آنچه به ارزش اثر برای خواندن و آشنایی با بوردیو می افزاید این است که نویسنده، پاتریک شامپاین، خود نیز از جمله جامعه شناسان معاصر فرانسوی است. او در تالیف اثر «فقر جهان» همکار بوردیو بوده است و اندیشه خود را به او نزدیک می داند.

کتاب با خلاصه ای از زندگی بوردیو و زمینه های ایجاد نظام فکریش آغاز می شود و به تدریج در اندیشه های او پیش می رود. ناهید حکمت در مقدمه اثر تنظیم متن کتاب را پیرامون شش مقوله محوری می داند که عبارتند از: تکوین اندیشه پیر بوردیوformation ، فرهنگ Culture ، طبقات اجتماعی Classes Socials ، میدان های اجتماعی Champs Sociaun ، جامعه شناس Sociology و تعمق Approfondir . هر یک از این مقولات می توانند دریچه ای را در پیش روی علاقه مندان برای ورود به زاویه ای از اندیشه جامعه شناختی پیر بوردیو بگشایند.

در آخر نیز کتابنامه سودمندی از آثار او بر اساس ترتیب زمانی نگارش گردآوری شده که می تواند راهنمایی باشد برای خواندن آثار خود بوردیو به جای آثار کسانی که مفسرانش بوده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
بازدیدهای اخیر شما