loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دین در زمانه و زمینه مدرن

ناشر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

نویسنده علی رضا شجاعی زند

ویراستار زهره فتحی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 629

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

همان طور که روزگاری دین مهم ترین مسئلة مدرنیته بوده است، مدرنیته نیز مهم ترین مسئلة ادیان در این روزگار است.

دین و مدرنیته هنوز هم برای هم یک مسئله اند و مسئله ساز. مسئله بودن و مسئله آفریدن دین و مدرنیته برای هم بدان روست که هردو یک کل تام و یکپارچه را تشکیل می دهند و خواسته و ناخواسته جای را بر یکدیگر تنگ می کنند.

در مجموعه ی «دین در زمانه و زمینه مدرن» نیز به مسائل میان دین و مدرنیته پرداخته شده و نویسنده در این اثر به شرح و بیان مسائلی می پردازد که مدرنیته در موقعیتی هژمونیک برای دین پدید آورده و آن را به واکنش و پاسخگویی وا داشته است. این اثرمجموعه ای یکپارچه از چهار کتاب است که در قالب هجده گفتار فراهم آمده است و شامل مقالاتی است که طی یک دهه در مجلات مختلف علمی پژوهشی به چاپ رسیده است.

عناوین و موضوعات هریک از گفتارهای این کتاب عبارت اند: دین و دنیا، دین و جامعه، دین و دولت، دین به مثابه ی ایدئولوژی، دین در وضعیت انقلابی، خاتمه ی انقلاب، مصادر دینی آزادی و عدالت ، دین و دموکراسی ، انقلاب یا دموکراسی ، نقش دین در توسعه ، دین و مدرن شدن ، مدرنیته و قدرت انتخاب، دین و عرفی شدن ، دین و جهانی شدن، هم آوایی ادیان در مصاف با فرایندهای دگرگون ساز، بازخوانی احیا و اصلاح برای بازشناسی نو اندیشی دینی ، روحانیت و موقعیت جدید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما