loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پژوهشی در غنا از نگاه قرآن و روایات تفسیری

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51112 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

موسیقی همچنان که می تواند در خدمت ارتقای ارزش های معنوی انسان باشد، می تواند درخدمت حیوانیّت انسان درآید و با نواهای شیطانی و حیوانی، احساسات و ارزش های معنوی انسان را کور کند.

روشن است استفاده از ابزاری که ظرفیّت دوگانه دارد، چونان شمشیر دولب، نیازمند هوشیاری و احتیاط است.

روش این کتاب، روشی تحلیلی و استدلالی است؛ از این رو پس از بررسی تعریف های مربوط به غنا به ارائه تعریفی جامع پرداخته و تشریح روش تکلیف گذاری قرآن با هدف استخراج حکم غنا از آن موردتوجه قرار گرفته است و برای استنباط نظر اهل بیت (ع) که از پیچیده ترین محورهای فقه الغناء است، تمام روایات تفسیری مربوط به غنا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

ارائه نوآوری های علمی افزون بر تحلیل دیدگاه ها در رابطه با غنا از ویژگی این اثر به شمار می رود.

این اثر در 4 فصل با تبیین موضوع موسیقی و غنا و تفاوت این دو، پس از ارائه روش بیان حکم غنا در قرآن، به بررسی حکم غنا از نگاه آیات و روایات تفسیری پرداخته و در نهایت حرمت ذاتی و عرضی غنا را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

این فصل ها عبارتند از:
1. موضوع شناسی
2. روش بیان حکم غنا در قرآن
3. حکم غنا از منظر آیات و روایات تفسیری
4. حرمت ذاتی یا عرضی غنا
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما