loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ابن قبه رازی

پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی - 88

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51113 10003022
40,000 36,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

ابن قبه رازی از معتزلیان شیعه شده در عصر غیبت صغری است که در میانه دو مدرسه کلامی امامیه کوفه و بغداد فعالیت می کرده است.

افزون بر شیخ مفید که بیشترین استفاده را از آثار ابن قبه برده و در حقیقت میراث دار اندیشه های وی به شمار می رود، متکلمان امامیه بغداد نیز توجه ویژه ای به رهیافت های کلامی او در بحث های امامت داشته اند.

در واقع باید گفت انگاره های کلامی ابن قبه در حوزه امامت عامه و خاصه جایگاه متمایزی در کلام امامیه دارد و همین امر او را به یکی از تأثیر گذارترین حلقه های جریان فکری معتزلیان شیعه شده در سیر تطور فکر امامیان تبدیل کرده است؛ این پژوهش به بازخوانی جایگاه و میراث علمی این شخصیت در تاریخ کلام شیعه پرداخته است.این کتاب از چند بخش تشکیل شده است:
1. شخصیت شناسی
2. زمانه و زمینه فکری - فرهنگی دوران ابن قبه رازی
3. روش شناسی کلامی ابن قبه
4. اندیشه های کلامی
5. فرقه های شیعه
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما