loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسطوره ها و زندگی ما

کتابخانه فلسفه زندگی

ناشر فرهنگ نشر نو

نویسنده مری میجلی

مترجم آرام قریب

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 375

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مری میجلی، فیلسوف اخلاق و استاد فلسفه، در اسطوره ها و زندگی ما به نقش اساسی نمادها در متن زندگی امروز و به ویژه نقش نمادها در علم جدید و جهان بینی برآمده از آن می پردازد.
در این میان واژۀ «اسطوره» شاید کمی گمراه کننده باشد.
«اسطوره های زندگی ما» مفاهیمی متافیزیکی اند که پیدا و پنهان وارد تصویر علمی ما از جهان می شوند و به مرور بخشی از علم تجربی به اصطلاح دقیق و آزمون پذیر را تشکیل می دهند: مفاهیمی همچون ژن های خودخواه، ماده باوریی که ذهن را به ماده فرو می کاهد، و همین طور نگاه ملهم از حوزۀ هوش مصنوعی که انسان را ماشینی باهوش و مجهز به نرم افزاری پیشرفته می بیند.
میجلی نه علم را یکسره نفی می کند و نه آن را همچون قدرتی الهی می پرستد.
او به ما یادآوری می کند که تخیل ما در قالب نمادها چه نقش مهمی در تمام دیدگاه هایمان دربارۀ جهان و انسان و جایگاه او در جهان دارد.

از نظر میجلی، اسطوره داستانی است که در آن، نمادهای بسیاری وجود دارد. تأکید او بر این نکته است که ما انسان ها گونۀ خاصی از موجودات هستیم که مسائل را اساساً در قالب نمادها درک می کنیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما