loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سکه های گداخته: ربا در زندگی روزمره

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51197 10003022
15,000 13,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب به تبیین ربا، جایگاه آن در اسلام، معاملات آلوده به ربا در میان مردم ـ اعم از معاملات رایج در بورس، بیمه، بانک و بازارهای غیر متشکل پولی ـ و در کنار آن نظریاتی را که برای مشروع جلوه دادن بهره مطرح شده، می پردازیم و در پایان، مسئولیت افراد، جامعه و نظام را در قبال مسئله ربا بیان خواهیم کرد. هدف این کتاب بهبود فرهنگ عمومی مردم مسلمان در ارتباط با معاملات در بازارهای مختلف، مسئله ربا و افزایش مطلوبیت زندگی در پرتو شناخت احکام آن است. در این باره پاسخ های مراجع تقلید گاهی مستقیم بوده و البته بیشتر اقتباس شده اند. بر این اساس،کتاب از چهار فصل تشکیل شده که در فصل اول، مباحث مربوط به ربا، تعریف، تاریخچه، ربا در ادیان و انواع ربا، در فصل دوم، ربا در معاملات بانکی، در فصل سوم، ربا در بازار غیر متشکل پولی و در فصل چهارم نیز ربا و مسئولیت افراد، جامعه و نظام مطرح شده است.

این کتاب موضوعات، مطالب و مصداق های سودمند و کارگشایی از مسئله ربا را جمع آوری کرده و با زبانی شیوا و قالبی کاربردی در اختیار مخاطبان می نهد تا به پاسخ هایی سودمند درباره یکی از مسائل زندگی روزمره خود دست یابند و بستری مناسب برای بهبود و رشد فرهنگ دینی در مواجهه با مقوله ربا، شناخت آن و پرهیز از آن فراهم آید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما