loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زید بن علی

پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی - 91

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51309 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

شخصیت های زیادی از فرزندان یا نوادگان اهل بیت (ع) نقش بسزایی در پیشبرد اهداف بلند مرتبه اهل بیت (ع) و احیاناً در توقف این اهداف در جامعۀ اسلامی و شیعی داشته اند. بعضی از این شخصیت ها از لحاظ اندیشه و تفکر در جدول تاریخ و اندیشه مجهول مانده اند.

زید بن علی بن الحسین (ع)، یا همان زید شهید، از جمله کسانی است که به عنوان فرزند بلاواسطه امام سجاد (ع) است که اگر بگوییم به لحاظ علمی و به لحاظ اجتماعی و سیاسی بعد از واقعه عاشورا، پررنگ ترین نقش را در بین فرزندان اهل بیت(ع) (غیر از امامان) در جامعه شیعه داشت بی راه نگفته ایم.
بلاغت، سیاست، تفکر، تفسیر، کلام و تدیّن ویژه زید، جایگاه و نقش او را در جامعه برجسته کرد و طیف کثیری از مسلمانان را شیفتۀ خود ساخت.

در این اثر سعی شده، ابعاد مختلف شخصیت زید، به خصوص اندیشه های کلامی او که سر منشأ تفکر و سیرۀ اوست، تحلیل و بررسی گردد
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما