loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

موسوعة العلامة البلاغی (دوره نه جلدی)

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب موسوعه علامه بلاغی که در نه جلد تدوین شده است به زندگی، وفات و آثار این علامه بزرگوار می پردازد. تعلیقات، تخریجات، توضیح مطالب و پانوشت های علمی و فنی از ویژگی های این کتاب است.

در مدخل موسوعه ابتدا به بررسی عصر علامه و شرایط ویژه آن دوران می پردازد. آنگاه به ولادت، خانواده، حیات اجتماعی و علمی و معرفی اجمالی آثار وی اشاره می کند.

جلد اول و دوم موسوعه به کتاب «آلاء الرحمان فی تفسیر القرآن» اختصاص دارد. این کتاب تفسیری به اعجاز قرآن، جمع و قرائت های آن و آنگاه تفسیر سوره های حمد، بقره، آل عمران و بخشی از سوره نساء پرداخته است.

کتاب «الهدی الی دین المصطفی» جلد سوم و چهارم موسوعه به خود اختصاص داده است. این کتاب به شبهات و افتراهایی که علمای مسیحی به کرامت قرآن وارد کرده اند پاسخ می دهد.

جلد پنجم موسوعه به کتاب «الرحلة المدرسیه والمدرسة السیاره» پرداخته که موضوع آن رد مسیحیت و اثبات حقانیت دین اسلام است. رساله های کلامی علامه بلاغی از جمله انوارالهدی، البلاغ المبین، مساله فی البداء و التوحید والتثلیث در جلد ششم این موسوعه گرد آوری شده است.

رساله های فقهی مانند العقود المفصله، تعلیقه علی بیع المکاسب و رساله حرمت حلق الحیه در جلد هفتم و رساله های گوناگون، نامه ها و اشعار علامه در جلد هشتم آمده است.

مجموعه نه جلدی موسوعه العلامه البلاغی به همت مرکز احیای اثار اسلامی در 4172 صفحه منتشر و درسال 1387 به عنوان برگزیده کتاب سال حوزه معرفی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما