loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حقوق متهمان (بررسی فقهی - حقوقی)

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده جواد فخارطوسی

ویراستار علی محمدی

زیر نظر پژوهشکده فقه و حقوق

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 509

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51446 10003022
80,000 72,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «حقوق متهمان» به یکی از پرچالش ترین موضوعات می پردازد و این بحث را مطرح می کند که: متهم نه تنها از حقوق حداکثری انسانی برخوردار است، بلکه به خاطر ویژگی و حساسیت مرحله اتهام، امتیازهایی به نفع متهم در نظر گرفته شده است و در مواردی که از باب ضرورت، اعمال برخی محدودیت ها نسبت به متهم توجیه می گردد، باید به حداقل اکتفا نمود.
در این کتاب، از سیاست های کلی شارع که باید در همه برخورد ها مبنای عمل باشد، بحث شده است.

ممنوعیت بازداشت موقت متهمان (به طور کلی) و پیشنهاد نهادهایی جایگزین، لزوم رعایت شخصیت افراد در برخورد ها و رفتارهای قضایی و لزوم مراجعه به قاضی تحکیم در اتهامات سیاسی (به جای قاضی منصوب و هیات منصفه)، از آرای خاص نویسنده در این کتاب است.

نویسنده در بیان مباحث این کتاب پس از بیان درآمد، مقدمه و مدخل بحث تحت عنوان مبانی موثر در حقوق متهمان، مباحث خود را در دو بخش کلی راهبردهای کلی شارع در برخورد با متهمان و مسائل تنظیم کرده است که هر کدام از این بخش ها به چندین فصل تقسیم می شود. در پایان کتاب نیز خلاصه و نتیجه گیری مباحث بیان شده است.
بخش نخست این کتاب شامل فصول اصل برائت، خروج حداقلی از اصل عدم ولایت، تفکیک بین انواع اتهام از نظر حق الله یا حق الناس، توجه به اصول متضمن نفع متهم در برداشت از قانون و عناوین فصول بخش دوم نیز حقوق جسمانی متهم، حقوق قضایی متهم و حقوق معنوی متهم می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما