loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظریه های دوگانه انگاری و رفتارگرایی در فلسفه ذهن: مجموعه مقالات

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51509 10003022
75,000 67,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی در راستای کلان طرح رابطۀ نفس و بدن، مجموعه مقالاتی برگزیده از میان مقالات کلاسیک در مباحث نفس شناسی را در چندین مجلد در دست انتشار دارد که به معرفی مهم ترین نظریه ها در فلسفۀ ذهن می پردازد.
نخستین مجموعه (همین مجلد) به نظریه های دوگانه انگاری و رفتارگرایی می پردازد.
طبق نظریۀ دوگانه انگاری جوهری، بدن و نفس دو جوهر مستقل اند که در تعامل باهم اند.
نحوۀ این تعامل مهم ترین مشکل قائلان به این نظریه است و از همین رو نقدهایی جدّی در عصر جدید بر آن وارد شده و نظریه های بدیلی در مقابل آن ارائه شده است.
یکی از این نظریه های بدیل، رفتارگرایی است که رویکردی مادی انگارانه به ذهن دارد و حالات ذهنی را به رفتارهای بالفعل و بالقوه ای که با آن حالات همراهند، فرو می کاهد.
دومین مجموعه به نظریۀ این همانی ذهن و مغز، مجموعه سوم به نظریۀ کارکردگرایی و مجموعه چهارم به نظریه مادّی انگاری حذفی می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما