loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقد و بررسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51523 10003022
40,000 36,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در طول حیات خود با مسائل و روندهای متفاوتی مواجه بود و جهت دستیابی به اهداف و منافع خویش راهبردها، سیاست ها و مواضع متعددی را اتخاذ کرده است.
مسئله امنیت و توازن قدرت منطقه ای، بحران فلسطین ، نحوه تعامل با قدرت های بزرگ ، جهانی شدن و اهمیت یافتن فرهنگ و دیپلماسی فرهنگی از جمله مسائل و موضوع هایی است که ایران اسلامی با آن ها روبه رو بوده است.
این اثر که شامل مقاله ها و نشست های علمی است به نقد و بررسی دیدگاه ها و مواضع ایران در رویارویی با این مسائل در سه دهه گذشته می پردازد و دستاورد ها و چالش های فرا روی را بازگو می کند.

لازم به ذکر است این کتاب از «مقدمه و دو بخش مقالات و نشست ها و گفتگو ها» شکل گرفته است.

بخش اول، از مقالات «تحلیلی بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ؛ حوزه نظری و الگوهای مطالعاتی سیاست خارجی ، حوزه مسایل، مشکلات و کنش ها ، دستاورد ها و پیام ها، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در مناسبات با قدرت های بزرگ ؛ اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ، وضعیت جهان در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و قوت ها و ضعف های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال قدرت های بزرگ» تشکیل شده است.

همچنین بخش دوم به «تحلیلی بر الگوهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، سیاست خارجی ایران درباره فلسطین، راهبردهای امنیت منطقه ای در سیاست خارجی ایران، نقد و بررسی دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و بررسی دستاورد ها و چالش های سیاست نظام خارجی جمهوری اسلامی ایران» پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما