loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسلام و مسئله نفس و بدن: مجموعه مقالات

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51610 10003022
65,000 58,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب اسلام و مسئله نفس و بدن برخی آموزه های اسلامی را ذیل سه عنوان «نفس و سرشت انسان از منظر نقلی و کلامی»، «مسئله نفس و بدن و جهان پیش و پس از مرگ» و «مسئله نفس و بدن و آموزه نبوت و اخلاق» بررسی کرده است.
از بنیادی ترین پرسش های مابعد الطبیعی دربارۀ انسان این است که آیا انسان صرفاً موجودی مادی است یا افزون بر جنبه های مادی و جسمانی اش، ساحتی غیرمادی نیز دارد. به طور کلی، نظریه های مربوط به مسئلۀ نفس و بدن به دو دستۀ کلی تقسیم می شوند: نظریه های دوگانه انگارانه که نفس را غیرمادی می دانند و نظریه های مادی انگارانه که ذهن را کاملاً مادی قلمداد می کنند. در تاریخ تفکر اسلامی، هم دیدگاه های دوگانه انگارانه دربارۀ مسئلۀ نفس و بدن مطرح بوده اند و هم دیدگاه های مادی انگارانه. تقریباً همۀ فیلسوفان مسلمان در سنت مشاء، اشراق و حکمت متعالیه انسان را مرکب از بدن مادی و نفس مجرد تلقی کرده اند. گروهی از محدثان و متکلمان نیز انسان را مرکب از بدن مادی و نفس مادّی (به عنوان جسم لطیف) دانسته اند.
بخش های اصلی این کتاب عبارتند از:
فصل اول: نفس و سرشت انسان از منظر نقلی و کلامی
فصل دوم: مسئله نفس و بدن و جهان پیش و پس از مرگ
فصل سوم:مسئله نفس و بدن و آموزه نبوت و اخلاق
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما