loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عناصر فلسفه اخلاق

ترجمه بر اساس ویرایش چهارم

2 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51611 10003022
150,000 135,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «عناصر فلسفه اخلاق» اثر جیمز ریچلز، یکی از کتاب های خواندنی و نسبتاً عمیق در حوزه اخلاق هنجاری نظری و کاربردی است.
این اثر، بستری مناسب را برای فهم دقیق برخی مسائل پرچالش این دو حوزه فراهم می آورد؛ از جمله نسبیت گرایی فرهنگی، ذهنیت گرایی، سود گرایی، وظیفه گرایی و اخلاق فضیلت.

این کتاب در چهارده فصل تنظیم شده است که هفت فصل اول کتاب با تلاش حجت الاسلام محمود فتحعلی و هفت فصل آخر آن با تلاش حجت الاسلام علیرضا آل بویه، مدیر پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی به زبان فارسی ترجمه شده است.

چهارده فصل این کتاب به ترتیب به موضوعات زیر پرداخته است: «اخلاق چیست؟»، «چالش نسبیت گرایی فرهنگی»، «ذهنیت گرایی در اخلاق»، «آیا اخلاق مبتنی بر دین است؟»، «خودگروی روان شناختی»، «خودگروی اخلاقی»، «رهیافت سودگرایانه»، «بررسی نظریه سودگرایی»، «آیا قواعد اخلاقی مطلق وجود دارد؟»، «کانت و حرمت اشخاص»، «اندیشه قرارداد اجتماعی»، «زنانه نگری (فمینیسم) و اخلاق مراقبت»، «اخلاق فضیلت» و «نظریه اخلاقی رضایت بخش چگونه نظریه ای است؟»

ترجمه حاضر، سرانجام در پاسخ به این که نظریه اخلاقی رضایتبخش چگونه نظریه ای است؟ به این مباحث می پردازد: اخلاق بدون غرور بیجا، برخورد با مردم آنگونه که سزاوار آن هستند، سودگرایی چند راهبردی، اجتماع اخلاقی، عدالت وانصاف.

3
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما