loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اوضاع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شیعه در عصر غیبت صغری

پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) - 10

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51643 10003022
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در اثر حاضر سعی شده است تا بر اساس اطلاعات تاریخی قابل اعتماد و معتبر، اوضاع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دوران غیبت صغری معرفی گردد و بدین منظور ساختار کتاب به گونه ای ترتیب یافته که تمامی مباحث ضروری را در خود جای می دهد.
فصل اول به بحث هایی درباره مسئله غیبت و مشکلات آن، و تلاش های امامان(ع) جهت زمینه سازی در جامعه شیعه برای مواجهه با این پدیده اختصاص یافته است.
فصل دوم فضای کلی و عمومی جهان اسلام را در عصر غیبت صغری به تصویر کشیده است تا خواننده درک بهتری از موقعیت جامعه شیعه در عصر مورد نظر، داشته باشد.
و فصول بعدی به مباحث سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه شیعه پرداخته است و در هر بخش شاخصه هایی که نشان دهنده وضعیت شیعیان در زمینه های یاد شده است مورد توجه قرار گرفته است، چنان که مبحث در اوضاع سیاسی، از فعالیت های سیاسی دولت ها، احزاب و شخصیت های شیعی بحث و گفت وگو شده و در بخش وضعیت فرهنگی، از مراکز علمی، دانشمندان و اندیشمندان و دستاوردهای فرهنگی و علمی سخن به میان آمده است. بی شک ذکر مطالب مذکور، که به لحاظ موضوعی متنوعی هستند. در راستای به تصویر کشیدن چهره جامعه شیعی در عصر غیبت صغری از ابعاد ذکر شده بوده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما