loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قانون اخلاق بر پایه نقد عقل به عقل

5 (1)

ناشر کتاب طه (موسسه فرهنگی طه)

نویسنده علی عابدی شاهرودی

گردآورنده کتاب سید حمیدرضا حسنی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 592

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51644 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
355,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دست یافتن به قانون اخلاق بر پایه نقد عقلانی نظریه ها دغدغه مهم فیلسوفان اخلاق است. این دغدغه مبارک در این کتاب گران سنگ به تفصیل پیگیری شده است. نویسنده فاضل این اثر بنا نداشته است تاریخ فلسفه اخلاق بنویسد. بلکه می خواسته تعدادی از برجسته ترین نظریه پردازان کلاسیک غربی و اسلامی را برگزیند که دیدگاه آن ها ارزش نقادی عقلانی دارد. از این رو ابتدا یکی از اثر گذارترین فیلسوفان غربی، ارسطو، که دیدگاه هایش در تمدن اسلامی نیز به جد گرفته شده و پایه بسیاری از نظریات فلسفی قرار گرفته مطرح می شود.

سپس نویسنده به سنت فلسفی در جهان اسلام روی می آورد و دیدگاه های مسکویه، ابن سینا، خواجه نصیرالدین طوسی، صدرالمتالهین و حکیم سبزواری را تحلیل و نقد می کند. پس از آن به آرای سه فیلسوف کلاسیک دوره جدید غرب، دکارت، اسپینوزا و کانت می پردازد.

موشکافی های عقلی در نظریات مطرح شده، ویژگی مهم این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما