loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کلیات فلسفه

ناشر اندیشه مولانا

نویسنده علی شیروانی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 396

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

موضوع اصلاح و بازنگری در متون آموزشی از جمله دغدغه های فکری و علمی قابل تامل در قرن حاضر، خصوصا سال های اخیر حوزه های علمیه می باشد و تاکید مکرر بزرگان گواه صدق این مدعاست.
تسریع و تسهیل در امر آموزش و کارآمدتر نمودن محتوای متون آموزشی، هماهنگ با اهداف مورد نظر نظام آموزش، در عین حفظ تجارب ارزشمند و غنای محتوایی از جمله اصول حاکم بر تدوین هر متن آموزشی است. و نیز توجه به شیوه های نوین آموزشی و استفاده از قالبهای بدیع و دسته بندی و ارائه مطالب در طی مسیر مناسب اجمال به تفصیل و تکراری که ملال آور نباشد، در قالب مثالها و تمارین مفید، همه و همه نکاتی است که در این رهگذر باید مورد توجه قرار گیرد.

در موضوع فلسفه نیز کمبود کتاب هایی که با هدف آموزش فلسفه و به عنوان کتاب درسی تهیه شده باشد و کاستی هایی که در آنها مشهود می باشد، موجب گردیده فهم صحیح و درک جان کلام مسائل فلسفی، نه در سال های اول، بلکه پس از سال ها ممارست امکان پذیر شود و شوق پرداختن به مسائل فلسفی را بکاهد.

کتاب حاضر حاصل سال ها تجریه مفید جناب علی شیروانی در تدوین و تالیف کتب حکمت و فلسفه اسلامی است و به عنوان متن درسی فلسفه با ویژگی های زیر تدوین شده است:
* متن کتاب با عباراتی روان، قابل فهم و با ارائه توضیح کافی در هر موضوع به نحو فارسی - عربی همراه با چکیده مطالب و پرسش می باشد.
* سرفصل های کتاب بر اساس عناوین و موضوعات بدایه الحکمه علامه طباطبایی تنظیم شده است.
* در لابه لای دروس به اقتضای هر مطلب عبارتهایی از کتاب بدایه الحکمه و نیز ابیاتی از منظومه محقق سبزواری نقل شده است.
* بخش دوم کتاب، به دلیل ضرورت طرح مباحث معرفت شناسی، بویژه در شرابط فکری زمان حاضر و نیز تقدم منطقی آن بر مباحث هستی شناختی به بررسی مهم ترین مسائل معرفت شناسی اختصاص داده شده است.
* از آنجا که مباحث مربوط به واجب الوجود و صفات واجب تعالی در کتب کلامی مطرح می شود، بخش مربوط به این مبحث حذف شده است.
* کتاب در چهل قسمت و هر قمست برای دو جلسه 50 دقیقه ای تنظیم شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما