loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر ایران شناسی

ناشر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

نویسنده زهره زرشناس

ویراستار فرزانه وزوایی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 156

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

در پژوهش حاضر تلاش شده است که تاریخچه ای اجمالی از خاورشناسی و در پی آن ایران شناسی ارائه شود و مجموعه ای از دست آوردهای کوشش گران خاورشناس و ایران شناس غربی و شرقی در یک جا گرد آوری و معرفی شده، در اختیار دانشجویان رشته ایرانشناسی قرار گیرد.

با توجه به اینکه ایران شناسی طی سالیان متوالی گذشته زیر مجموعه ای از خاورشناسی محسوب می شد، محتوای این کتاب در دو گفتار بیان شده است. در اولین گفتار با عنوان "خاورشناسی، بستر ایران شناسی" به بررسی خاورشناسان و خاورشناسی و نقد آن، معرفی کتاب جنجال برانگیز شرق شناسی ادوارد سعید و بازتاب آن در ایران و جهان، تاریخچه خاورشناسی و اشکال و اشاعه آن، انجمن ها و نشریات و همایش های خاورشناسی، و نهایتا حوزه های پژوهش در خاورشناسی و منابع تاریخی آن می پردازد.
دومین گفتار با عنوان "ایران شناسی" در حین معرفی جریان ایران شناسی غربی و نقدهای وارده به آن در ایران، تعریفی از ایران شناسی ارائه شده است. و سپس تاریخ مختصر ایران شناسی در سده های هفدهم تا بیستم و در کشورهای گوناگون از جمله آلمان، انگلیس، آمریکا، اسپانیا، ژاپن، اتریش، لهستان، ایران و بسیاری دیگر از کشورهای جهان همراه با اشکال گوناگون آن مورد بررسی قرار گرفته است. در انتهای این گفتار، به بررسی ابزار و راه های گسترش و اشاعه ایران شناسی و حوزه های پژوهش در آن و منابع تاریخ ایرانشناسی پرداخته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما