loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی وضعیت تحقیقات علوم انسانی در مسائل زنان (در بیست سال اخیر در ایران)

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

گرایش میان دانشی مطالعات زنان دارای رویکردهای متفاوتی از جمله روانشناسی، فلسفه، ادبیات، زیست شناسی، جامعه شناسی و.... است.

در تحقیق حاضر با مروری اجمالی به پژوهش های انجام یافته در حوزه زنان، اشکالات و خلاء های مربوط به طبقه بندی موضوعات پژوهشی زنان در بانک های اطلاعاتی موجود بررسی گردید و تلاش شد تا علاوه بر جمع آوری آثار پژوهشی، مقالات و کتب در مسائل مربوط به زنان در بیست سال اخیر در ایران نیز گردآوری شود و داده ها طبق الگویی، طبقه بندی و اولویت بندی گردد و محتوای تحقیقات موجود در سه بُعد «موضوع تحقیق»، «مقیاس» و «سطح» آن مورد ارزیابی قرار گیرد و براساس اهمیت رتبه بندی شود.

تحلیل و ارزیابی آثار مربوط به زنان در این کتاب با مراجعه به چکیده بیش از پنج هزار یافته شامل کتاب، مقاله، پایان نامه، طرح پژوهشی، گزارش، سمینار.... انجام گرفته و اطلاعات مربوط به این قسمت در بانک اطلاعاتی گروه بررسی مسائل زنان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برای علاقه مندان موجود است، همچنین طبقه بندی تولیدات علمی و فراوانی آثار براساس شاخصه های طراحی شده در جداول کتاب مشخص گردیده است.

تحقیق حاضر به عنوان مقدمه ای برای پژوهش های گسترده تر در مسائل مربوط به زنان در ایران است و می کوشد تا حوزه های مطالعاتی مغفول و نادیده گرفته شده در این زمینه که کمتر در پژوهش های مربوط به زنان مورد توجه قرار گرفته شناسایی نماید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما