loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سازمان چریک های فدایی خلق

احزاب و گروه های سیاسی - 33

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده محمدعلی صدر شیرازی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 413

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

سازمان چریک­های فدایی خلق در سال 1350 اعلام موجودیت نمود؛ اما فرایند پیدایی این سازمان، از سایر گروه­ های مولودِ این مقطع پیچیده ­تر بود.
ائتلاف دو گروه چپ موازی که یکی بیژن جزنی و دیگری مسعود احمد زاده را به عنوان ایدئولوگ پذیرفته بود، تقریباً هم زمان با عملیات مسلحانه در سیاهکل صورت گرفت؛
عملیاتی که بیش از آنکه خود عملیات دستاوردی عینی برای چریک ­ها داشته باشد، تبلیغات اغراق آمیز درباره ی آن، این سازمان را مشهور نمود.
چریک های فدایی خلق در سال­ های مبارزه علیه رژیم پهلوی، با ترور برخی افراد وابسته به رژیم، خط مبارزه مسلحانه را ادامه دادند؛ اما ضربات مهلک ساواک بر چریک­ها آنان را ضعیف و منزوی نمود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی سازمان مذکور از نظام جمهوری اسلامی فاصله گرفت و چریک­ ها در گنبد و به­ ویژه در کردستان دست خویش را به خون هموطنان آلوده ساختند.
این سازمان در مبارزه علیه نظام اسلامی و مردم انقلابی ایران دچار شکست مطلق گردیده و با تحمل انشعابات متعدد، به یک سازمان در حال احتضار تبدیل شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما