loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از موج تا اوج

ناشر روایت فتح

نویسنده ابوالقاسم وردیانی

مشاور علمی محمد قاسمی پور

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 137

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51814 10003022
40,000 36,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«سال شصت و پنج است، بعد از عملیات والفجر هشت. رزمندگان ایرانی شهر بندری فاو را آزاد کرده اند و نیاز به پشتیبانی دارند. این پیروزی وجهه سیاسی و قدرت نظامی ایران را در سراسر جهان نمایان تر کرده است و به همین دلیل نیروهای عراقی تمام توان خود را برای بازپس گیری فاو به کار بسته اند. فاو باید حفظ شود. مجروحان و شهدا باید تخلیه شوند و نیروی تازه نفس و تجهیزات به فاو برسد و تنها راهی که وجود دارد، عبور از اروند است. اما آیا این کار ممکن است؟ آیا می شود زیر دید و تیر دشمن روی یکی از وحشی ترین رودخانه های جهان پل زد؟ دشمنی که مجال حرکت به یک قایق موتوری کوچک را نمی دهد، چگونه ممکن است بگذارد پلی به طول نهصد متر روی اروند زده شود؟

قبلاً پل هایی مثل خضر، خیبر و کربلا برای عبور از آب طراحی شده بودند، اما هیچ کدام در آن شرایط کارایی نداشتند. پل خضر قابل شناسایی و انهدام نبود. متحرک بود و جای کمی می گرفت، اما برای عبور از اروند و جابه جایی آن همه نیرو و تجهیزات مناسب نبود. اشکال پل های خیبر و کربلا هم این بود که ثابت بودند و دشمن از همان لحظه اولِ ساخت، آنها را میدید و بمبارانشان می کرد.

اروند همچنان می خروشید و هر روز قربانی میگرفت. باید برای عبور نفرات و تجهیزات، از روی اروند کاری می کردند.
این کتاب، روایت داستانی حلِ این مسئله توسط رزمندگان جهاد سازندگی خراسان است که به ساخت «پل زنجیرهای بعثت» انجامید. پلی که تاکنون مانند آن ساخته نشده و در تمام جهان بی نظیر است».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما