loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بنیاد تفکر سلفی

کلام و دین پژوهی - 41

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51818 10003022
120,000 108,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سلفیه پدیده ای نوخاسته است که انحصار طلبانه مدعی مسلمانی است و تنها خود را مفسر راستین اسلام می شمارد و باور دیگر مسلمانان را مساوی با شرک و کفر می داند. سلفی گری گرچه ریشه در جهت گیری اصحاب حدیث و دعوت ابن حنبل دارد؛ اما ابن تیمیه را می توان نقطه عطفی در تاریخ این مکتب و شکل گیری آن قلمداد کرد و پس از او، ترویج و تحکیم این جریان را محمدبن عبدالوهاب عهده دار گردید و سلفیان معاصر نیز به بسط و تبلیغ این مکتب پرداختند.

کتاب بنیاد تفکر سلفی می کوشد، ضمن بررسی ادوار مکتب سلفی، به بررسی و نقد نظام معرفتی، نظام اعتقادی و اصول رفتاری سلفی گری پرداخته، ترسیمی نو درباره آینده مکتب سلفی و بیان راهکارهای مواجهه با جریانی را ارائه دهد که کانون بسیاری از فتنه ها و اختلافات در جهان اسلام قلمداد می شود.

کتاب بنیاد تفکر سلفی در شش فصل به شرح زیر سامان یافته است:
فصل اول: کلیات
فصل دوم: جریان شناسی مکتب سلفی
فصل سوم: نظام معرفتی مکتب سلفی
فصل چهارم: نظام اعتقادی مکتب سلفی
فصل پنجم:اصول رفتاری مکتب سلفی
فصل ششم: آینده مکتب سلفی

کتاب بنیاد تفکر سلفی، نوشته محمدباقر پورامینی است و در انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما