loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بادیه فروش: برگ هایی از زندگی شهید محمدعلی رجایی (شهید کاظمی)

3 (1)

ناشر شهید کاظمی

نویسنده موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه

ویراستار شهربانو سادات افتاده

مصاحبه گر غلامعلی رجایی

بازنویسی مجید قاسم

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 100

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51821 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
65,000 58,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب بادیه فروش برگ هایی از زندگی شهید محمدعلی رجایی است. غلامعلی رجایی مصاحبه و تحقیق و مجید قاسم بازنویسی این کتاب را زیر نظر موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه به عهده داشته است و در انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

شهید محمد علی رجایی، در سال 1312 هجری قمری در شهرستان قزوین متولد شد، تحصیلات ابتدایی را تا اخذ گواهینامه ششم ابتدای در همین شهرستان به انجام رساند. در سن چهار سالگی از وجود داشتن نعمت پدر محروم شد و تحت تکفل مادر مهربان و منیع الطبع قرار گرفت.
در سال 1327 به تهران مهاجرت کرد و سال بعد یعنی در 1328 وارد نیروی هوایی شد. در مدت 5 سال خدمت در نیروی هوایی، دوره متوسطه را با تحصیل شبانه گذراند، سپس در سال 1335 به دانش سرای عالی رفت و به سال 1338 دوره لیسانس خود را در رشته ریاضی به پایان برد و به سمت دبیر ریاضی به استخدام وزارت فرهنگ در آمد و به ترتیب در شهرستان های خوانسار، قزوین و تهران به تدریس و اشتغال مشغول شد.
به دنبال عزل بنی صدر از ریاست جمهوری، شهید رجائی با رای اکثریت مردم محرومی که شاهد تلاش های صادقانه این فرزند صدیق ملت و مقلد با وفای امام "ره " بودند به ریاست جمهوری انتخاب شد.
دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی که توان تحمل وجود این مایه امید مستضعفان و عنصر ارزشمند و دلسوز را نداشتند در هشتم شهریور ماه 1360 او را به همراه یار قدیمی‌اش شهید باهنر در انفجار دفتر نخست وزیری به شهادت رساندند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما