loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اساس الاحکام

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده ملا احمد نراقی

زیر نظر مرکز احیاء آثار اسلامی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 559

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51874 10003022
250,000 225,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «اساس الاحکام» سخن گفتن از مباحث فقه کاربردی، مضامین «عمل به ظن و حجیت آن» و «حجیت خبر واحد» را که در استنباط احکام شرعی مورد ابتلای فقها و عالمان اسلامی اند کاویده و به شکل استدلالی بحث و بررسی کرده است.

فصل اول این کتاب درباره عمل به ظن و حجیت آن است. اصالت عدم حجیت ظن بدلیل نهی از عمل به آن و همچنین عدم وجود دلایل عقلی و نقلی در این باره در فصل اول بررسی شده است. در این فصل، همچنین، 11 دلیل در رد ادله قائلین به اصالت حجیت ظن آورده شده است.

فصل دوم کتاب، درباره حجیت خبر واحد است. در بخشی از این فصل، فاضل نراقی به بررسی ادله ای که درباره حجیت یا عدم حجیت خبر واحد ذکر شده، پرداخته است.

در فصل سوم، برخی مباحث متعلق به الفاظ، همچون حجیت ظن در لغات، راه های ثبوت حجیت لغت، اصالت عدم نقل و اشتراک، بیان وجوه تمییز بین حقیقت و مجاز و... به صورت اجمالی مورد بررسی قرار گرفته است.

ملا احمد نراقی، در آخرین فصل کتاب خود، به بررسی حکم دو خبر متعارض پرداخته و وجوه مختلف این تعارض را بررسی کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما