loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مفهوم شناسی فلسفه سیاسی مشاء

پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی - 63

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52042 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب به قلم «مرتضی یوسفی راد» مهمترین اصول فلسفه سیاسی فلسفه مشاء را مطرح می نماید.
در همین راستا نگارنده به مساله ریاست و انواع آن در مدینه فاضله از نگاه فلسفه مشاء اشاره کرده و مفهوم و پارامترهای مدینه فاضله را از نگاه فلاسفه مشاء اسلامی و یونانی با هم مقایسه نموده است. وی در ادامه به برخی از مفاهیم پایه فرعی فلسفه سیاسی مشاء مانند: امام، نبی، علم مدنی، انسان مدنی، عدالت، قانون، تعاون و محبت پرداخته و مفاهیم آنها را بررسی نموده است.
از نظر نویسنده مفاهیم فلسفه سیاسی مشاء به تبیین و معنادهی آن نوع از حیات و نظم سیاسی میپردازد که نبی (ص) و امام (ع) و حکیمان الهی ریاست بر آن را عهدهدار باشند و «ریاست فاضله»، «سعادت قصوا» و «مدینه فاضله» سه رکن اصلی این زندگی هستند. این مفاهیم از سویی دارای بنیان معرفتی وحیانی و از سوی دیگر وامدار دریافتی عقلی از زندگی سیاسی است.
کتاب حاضر در دو فصل با عناوین «مفاهیم پایه اصلی فلسفه سیاسی مشاء» و «مفاهیم پایه فرعی فلسفه مشاء» به شرح و بسط موارد یاد شده می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما