loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اندیشه کلامی عصمت: پیامدهای فقهی و اصول فقهی

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده بهروز مینایی

ویراستار محمدباقر انصاری

زیر نظر پژوهشکده فقه و حقوق

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 560

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52108 10003022
200,000 180,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فقه و اصول دو دانش مهمی هستند که بسیاری از پیش فرض های خود را از دانش کلام می گیرند؛ به طور مشخص در مورد عصمت اهل بیت(ع) یکی از منابع بسیار پرکاربرد، به ویژه در فقه، منبع سنت است.

روایات انبوهی که در اختیار فقیه است تا با آنها حکم شرعی را استنباط کند، پس از طی مراحل اعتبار صدور، جهت صدور و دلالت، اثبات اعتبار سنت اهل بیت(ع) را پیش رو می گذارند. آنچه فقیه را به مقصد اصلی یعنی حجت بین او و خدای سبحان می رساند، پیش فرض منطقی عصمت اهل بیت(ع) است.

عصمت اهل بیت(ع) علاوه بر این کارکرد کلان، همیشگی و جداناشدنی از هر تمسّکی به روایات در مراحل سه گانه صدور، جهت صدور و دلالت روایات، همواره در کبریات و صغریات این مراحل، نصب العین فقیه است تا با توجه به آن طی طریق کند.

پژوهش حاضر ضمن توجه به میراث کلامی درباره عصمت، تلاش می کند در دو صحنه یادشده وارد شود. این کار، راه را برای پژوهشگران آینده این موضوع باز می کند تا با نگاه هایی عمیق تر و جامع تر، در صدد پایه ریزی نظریات فلسفه فقهی درباره عصمت، در فقه و اصول امامیه برآیند.

عناوین فصل ها عبارتند از :
تبیین مفهوم عصمت
ریشه یابی تاریخی اعتقاد به عصمت
ادله عصمت
پیامد های اصولی و فقهی اندیشه عصمت
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما