loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چیستی فلسفه اسلامی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52115 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

موضوع اثر حاضر، بررسی مفهوم «فلسفه اسلامی» و وصف اسلامی بودن برای فلسفه و بررسی نظریه های مختلف در این زمینه است.
در این نوشتار سعی شده است برای فلسفه اسلامی وجودی مستقل و هویتی جداگانه اثبات شده و به نقد برخی از دیدگاه های مبتنی بر بی ریشه بودن فلسفه اسلامی و تکرار و حاصل دستاوردهای فلسفه یونان بودن آن پرداخته شود.
نگارنده بر این باور است آموزه های مطرح شده در فلسفه اسلامی الهام گرفته از تعالیم وحیانی اسلام بوده و اگر از برخی کشفیات و محصولات فکری و فرهنگی پیشینیان بهره برده اما متمایز با فلسفه های دیگر بوده و نمونه ای موفق از دانش اسلامی و الگوی پژوهشگران عرصه اسلامی سازی علوم انسانی است.
وی همچنین به نقد دیدگاه های منکران وجود فلسفه اسلامی و تاکید دیدگاه های قائلان به چنین فلسفه ای پرداخته و تاثیر برخی از معارف اسلامی بر مباحث هستی شناسی، خداشناسی، روانشناسی، معرفت شناسی و فلسفه سیاسی اسلامی را بررسی نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما