loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نشوز زوجین در فقه و نظام حقوقی ایران

فقه و حقوق اسلامی - 59

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52179 10003022
195,000 175,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نشوز به معنی امتناع از عمل به وظایف همسری موضوع دو آیه قرآن کریم است. اختصاص آیاتی از قرآن کریم به نشوز زوجین نشان دهنده اهمیت موضوع و اهتمام قرآن کریم به تبیین مسائل خانواده و تنظیم حقوق و وظایف همسری است. تشدید اختلافات خانوادگی و آمار رو به تزاید آن در محاکم قضائی، مسئله نشوز را در کانون توجه قرار داده و مسائل جدیدی را فرا روی ما قرار داده است.این کتاب مفهوم نشوز، شرایط، مصادیق، موانع و آثار مدنی، قضائی، و جزائی آن را از منظر فقه و حقوق مورد مطالعه قرار داده است و روش های پیشگیری از آن را بررسی می نماید.

در بخش نخسـت، ابتـدا مفهوم شناسـی و سپس روش شناسـی تحقیـق مـورد بررسـی قرار مـی گیـرد.
پس از تبیین مفهوم نشوز، مصداق های نشوز اعم از مصداق های نشوز زوج و زوجه در بخـش دوم کتـاب مـورد مطالـعه قـرار خواهد گرفت.
موانع نشوز مبحث دیگری از این کتاب است که در بخش سوم و به دنبال بحث از مصداق ها بررسی خواهد شد.
بخش چهـارم به بررسـی آثار نشوز زوجین اختصـاص می یابد و در آن آثار و پیامدهای مدنی، قضائی و جزائی نشوز زوجین بررسی خواهد شد.

پیشگیری از نشوز عنوان بخش پایانی کتاب است. در این بخش با توجه به منشأ و ماهیت مشکلات خانواده، راهکارهای مدیریت مشکلات خانواده و راهبردهای پیشگیری از نشوز زوجیـن مورد بحث قرار می گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما