loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حقیقت وحی با تأکید بر دیدگاه فلاسفه

فلسفه - 43

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52180 10003022
85,000 76,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

حقیقت وحـی از جمله موضوعاتی است که در ادیان آسمانی جایگاه خاصی دارد. در این میان عارفان، فیلسوفان و متکلمان در ادیانی همچون اسلام و مسیحیت در برهه های مختلف در تحلیل حقیقت وحی اهتمام داشته اند. با توجـه به اهـمیت این موضـوع و همچنین شبهات و پرسش ها در این خصوص هنوز هم اندیشمندان بدین مهم می پردازند.
یکی از ضرورت های موجود بازخوانی و تحلیل نظرات حکما و عرفا و متکلمان اسلامی در این خصوص است؛ چرا که وجود برخی عبارات در متون اندیشمندان اسلامی موجب سوء تفاهـم را فراهم آورده و برخـی روشنفکـرها این عبارات را دستمـایه قرار داده و با استناد به متون فلسفه و عرفانی، به زعم خویش در مقام نقد حقیقت وحی برآمده اند.

رویکـرد اصـلی کتـاب، رویکـردی فلسفـی اسـت. امـا به اقتضـاء برخی موضوعـات، به رویکردهای کلامی و عرفانی عنایت شـده است.
هدف محقق محتـرم آن است که با رویکردی جامع نگـر، ساحت هـای معرفتی مختلف را در کنـار هم قرار داده و دریک روش دیالکتیکی به گفت و گوی انتقادی پبردازند.
این رونـد دیالکتیکی، کتاب را به روش تحلیلی ـ تطبیقی فراخوانده است.
به دنبال همین روش است که در طی فصول مختلف، هم به شکل تدریجـی و هــم در فصـل نهایی و جمـع بندی، مبانی و ادلـه اندیشمندان مختلف مورد نقد و بررسی قرار می گیرند و نهایتاً با روش تلفیقی، پوسته ها و هسته های نظرات و دیدگاه های مختلف از یکدیگر متمایز می شوند، تا وفاق و خلاف آن ها مشخص شود و نظر نهایی امکان تحقق بیابد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما