loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پیمان های الهی با اهل ایمان - جلد پنجم

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده محمد محمدیان

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 224

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52187 10003022
48,000 43,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب آیاتی که با عبارت «یا أیها الذین آمنوا ...» همراه است مورد بررسی قرار گرفته اند.
فرمان های الاهی و تذکّرات تربیتی خداوند که در ذیل این آیات به اهل ایمان داده شده است نشانگر این مطلب دقیق است که مبادا اهل ایمان خیال کنند همین که ایمان آوردند پس به مقصد و مقصود رسیده اند و همای سعادت بر دوش آنها نشسته و بهشت برین جایگاه آنان گشته است.

از جمله نکات جالب اینست که همه ی این پیمان های هشتاد و نه گانه در مدینه نازل شده اند و همگی از لحنی نزدیک به هم پیروی می کنند.این هشتاد و نه آیه می تواند به عنوان نظام تعلیم و تربیتی یک جامعه ایمانی طرح و بررسی شود.
چه بسا اگر کارشناسان خبره با دقّت روی این مجموعه آیات تدبّر نمایند بتوانند ساز و کار نظام مندی را برایش تعریف و تدوین کنند.

کار ارزنده ای که مؤلف محترم کتاب انجام داده اینست که در ابتدای طرح هر آیه سؤالاتی را بیان داشته و از خواننده خواسته تا قبل از ورود به بحث درباره سؤالات تفکّر و تأمّلی نماید و بعد بحث را ادامه دهد تا هم شیرینی و هم آموزندگی کتاب برایش بیشتر شود. این آیات تمام شؤون زندگی یک مؤمن را در برگرفته و با عمل و دقّت در آنها می توان ادّعا نمود انسان مؤمن در راه سلوک قرآنی قدم برداشته پو مطمئناً ثمرات آن را خواهد چشید.

عناوین فصل های کتاب عبارتند از:
آسان بودن تکالیف شرعی
مراقبت دائمی: خود را فراموش نکنید!
وصیت قبل از مرگ
فرار از جبهه و جنگ!
بشنوید و اطاعت کنید!
دعوت به حیات برتر
خیانت نکنید و مانتدار باشید!
تقوای بصیرت افزا
پایداری در برابر دشمن با پرهیز از اختلاف درونی
مدیریت محبت ها و تنظیم روابط خانوادگی با شاخص ایمان
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما