loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اقتصاد جهادی: مروری بر تجربه اقتصادی جهاد سازندگی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52303 10003022
60,000 57,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی به نظر می رسد صحبت از الگویی بومی در عرصه اقتصادی حرف دوری نباشد. طبیعی است در این میان تجربیاتی که این مهم را با اتکاء بر زیرساخت های گسترده کشور و نیروی انسانی متعهد و کارآمد ایران اسلامی به ثمر رسانده اند، نمونه هایی درخور توجه اند.
در این میان تجربیاتی که این مهم را با تکیه بر زیرساخت های گسترده کشور و نیروی انسانی متعهد و کارآمد ایران اسلامی به ثمر رسانده اند، نمونه هایی درخور توجه خواهند بود که واکاوی آن ها در شرایط کنونی کشور می تواند راهگشا باشد.
جهاد سازندگی از جمله این نمونه هاست که توانست با تکیه بر الگویی جهادی و مردم بنیان تا حد قابل قبولی زمینه اصلاح و پیشرفت را در عرصه اقتصادی فراهم آورد. وجود مؤلفه های اقتصادی، فرهنگی و تشکیلاتیِ کم نظیر این نهاد را از سایر نهادها و وزارتخانه های موجود در کشور متمایز می کرد، مؤلفه هایی که هر یک از آن ها در مسیر پیشِ روی اقتصاد کشور نقشی تعیین کننده دارند.
حوزه اقتصاد به دلیل پیوند ملموسی که با زندگی روزمره انسان ها دارد، از جایگاه ویژه ای در انظار عمومی برخوردار است. هر چند متأسفانه در سال های اخیر، اغلب دچار نگاه تقلیدگرایانه از اقتصاد متعارف برای حل مسائل خود بوده است.

کتاب حاضر بسترها و روندهای شکل گیری جهادسازندگی، الگو بودن آن، در راستای جهاد اقتصادی را بررسی می نماید. و نقش و تاثیر تاطم تشکیلاتی جهادسازندگی بر مجلس شورای اسلامی را تحلیل می کند. و در پایان افول این نهاد را آسیب شناسی می نماید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما