loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ تمدن اسلامی: نقش گفت و گو در توسعه تمدن اسلامی دوره میانه

ناشر سپهر اندیشه

نویسنده امین دیلمی معزی | علیرضا عنایتی

ویراستار آزاده دیلمی معزی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 220

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

موضوع کتاب پیش رو، بیان ابعادی از تاریخ تمدن اسلامی از منظر متفکران اسلامی و غربی و مقایسه دیدگاه های آنان در این زمینه است.
در این اثر سعی شده است دو نوع نگاه متفاوت در مورد تاریخ تمدن اسلامی منعکس شده و نوع نگرش اندیشمندان غربی در مورد تعصبی بودن و خشن بودن دین اسلام و آموزه های اسلامی، مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد.
نویسنده ابتدا به بیان آداب گفتگو و معیارهای آزادی اندیشه و عقیده پرداخته و لزوم بالا بردن ظرفیت و تحمل طرف مقابل را در گفتگو مورد تأکید قرار داده و مبانی نقد سازنده و منصفانه را بیان کرده است.
آن گاه وی به نقدهای وارد شده بر تمدن اسلامی و آموزه های اسلام توسط منتقدان غربی اشاره کرده و دیدگاه آنان مبنی بر پیشرفت دین اسلام با شمشیر و خشونت را مورد نقد و ارزیابی قرار داده است.
وی در ادامه به تعامل علمی اسلام با بیگانگان در عصر ترجمه اشاره کرده و نقش مسلمانان در پیشرفت علوم و فنون مختلف در قرن سوم هجری به بعد و ترویج و رونق دادن علومی مانند: فلسفه، منطق، طب، جغرافیا، معماری، شیمی، تاریخ نگاری، ریاضیات، نجوم، صنعت، ادبیات، آداب شهرنشینی، وضع حقوق و قوانین مدنی و در نهایت ایجاد تمدن بزرگ بشری را از منظری تاریخی بررسی نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما