loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تقویم تاریخ دفاع مقدس - جلد چهل و ششم: جنگ نفتکش ها (حوادث خرداد 1363)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده نبی کریمی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 1640

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52343 10003022
500,000 450,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

جلد چهل و ششم کتاب تقویم تاریخ دفاع مقدس با عنوان جنگ نفتکش ها (حوادث خرداد 1363)، نوشته نبی کریمی است و در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

در خرداد‌ 1363 جبهه‌های جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران عملیاتی اجرا نشد. در کلیه‌ی مناطق عملیاتی، مبادله‌ی آتش با برتری نیروهای توانمند اسلام انجام می شد و دو طرف جنگ نسبت به اعزام گشتی‌های رزمی و شناسایی اقدام می کردند. در این ماه دبیرکل سازمان ملل متحد به ایران پیشنهاد آتش‌بس در گلوله‌باران شهر‌ها و مناطق مسکونی را داد.

مسئولین جمهوری اسلامی ایران که از ابتدا با این عمل ارتش بعثی عراق به شدت مخالف بودند موافقت خود را اعلام کردند و قرار شد از روز 22 خرداد ماه کلیه‌ی آتش‌ها بر ‌روی شهرها‌، روستاها و مناطق مسکونی از‌طرف جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق قطع شود؛ ولی صدام حسین با توطئه‌ی منطقه‌ای کردن جنگ و وارد‌کردن حامی خود آمریکا در جنگ همچنان به اعمال شیطنت‌آمیز خود در هدف قرار‌دادن کشتی ها به‌خصوص نفتکش‌های کشورهای مختلف در خلیج فارس و دریای عمان ادامه می داد و بعضی از این شیطنت‌ها را به جمهوری اسلامی ایران نسبت می داد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما