loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ماشال: زندگینامه و خاطرات شهید براتعلی داودی

ناشر شهید ابراهیم هادی

گردآورنده کتاب گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی

تحقیق و تنظیم کتاب مسجد امام حسین (ع) مشهد پایگاه بسیج رسالت

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 125

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52424 10003022
10,000 9,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پاسدار شهید براتعلی داودی در 1337 در مشهد مقدس در خانواده ای محروم متولد شد. او از نوجوانی به جلسات مذهبی و عزاداری سیدالشهدا(ع) متمایل شد. با شروع نهضت اسلامی به سیل خروشان امت ایران پیوست و در این مسیر برای اقامه نظام اسلامی تلاش کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با آغاز جنگ تحمیلی سه سال در جبهه های مختلف به نبرد با دشمنان انقلاب پرداخت. وی یک مرتبه در عملیات طریق القدس مجروح شد و پس از بهبودی به جبهه بازگشت. یک مرتبه نیز در کردستان مجروح شد و یکی از انگشتان دست چپش قطع شد تا در نهایت در پیرانشهر بر اثر آسیب دیدگی شدید و قطع یک دست و دو پا در 28 فروردین 62 به شهادت رسید تا پیکر پاکش پس از تشییع در خواجه ربیع مشهد به خاک سپرده شود.

شهید داودی به سیدالشهدای مسجد امام حسین(ع) مشهد شهرت دارد و کسی بوده که تمام لحظات زندگیش وقف خدا بوده است.

کتاب خاطرات و زندگینامه شهید براتعلی داودی به همت گروه شهید ابراهیم هادی با همکاری مسجد امام حسین(ع) مشهد در امر تحقیق و پژوهش آن از سوی نشر شهید ابراهیم هادی روانه بازار کتاب شده است.

«براتعلی و سید محسن حیدری نسب، دو دوست صمیمی و همیشه همراه بودند. نیروسازی برای اسلام و انقلاب را وظیفه اصلی خود می دانستند.

هم و غمشان همین بود. می نشستند و ساعت ها برنامه ریزی می کردند برای این کار. طرح های دقیقی برای تفریح و بالابردن سطح معرفتی بچه ها داشتند.

مجاهدت های بی بدیل این دو دوست شهید، عامل جذب بسیاری از جوانان و نوجوانان به مسجد شد. همدیگر را کامل کرده بودند. سید محسن، خوش بیان و خوش سخن بود. به همین خاطر هم نقش مربی تربیتی را به عهده داشت.

سید نیروها را با معارف دین آشنا می کرد. براتعلی قوی جثه و خوش روحیه و شوخ طبع بود. این ویژگی های جذاب، او را به سمت تدارک برنامه های تفریحی و ورزشی سوق داده بود.

او غیر مستقیم، با عمل و رفتارش به بچه ها درس اخلاق و ایثار و فداکاری می داد. گاهی بعد از هیئت و برنامه های مسجد ما را به حرم می برد، مسابقات ورزشی و کلاس های کشتی برگزار می کرد و با گروه جهادی برای کمک به نیازمندان می رفتیم. زحمت ها و سختی های آنان نتیجه داد و حاصلش شهیدان و رزمنده هایی بودند که از این محله و مسجد، برای اسلام جانشان را کف دستشان نهادند و رهسپار جبهه ها شدند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما