loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نحو کاربردی: ساختار نحوی در آیات و روایات

درس نوشتار - 14

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده سید محمد منصوری (حسینی نیا)

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 410

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52597 10003022
145,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نحو کاربردی کتابی شامل ۲۳ درس است که یکی از «متون تدوینی نشر داخلی مرکز آموزش الکترونیک دانشگاه قرآن و حدیث» (متنا) است. هر درس با بیان «اهداف درس» آغاز و به «چکیده» و «پرسش» ختم می شود. پایان بخش کتاب، پاسخ نامه پرسش هاست.

نویسنده در پیش گفتار، کتاب خود را اینگونه معرفی می کند:
این گرامی نامه، کوششی است تا موشکافی ها و نکات بلاغی را در خلال درس نامه هایی، به گونه ای کاربردی در دسترس دانشجویان و دوستداران وادی ادب قرار دهد.در این اثر، سیر آغازین پیدایش علم اعراب، و این نکته که حضرت علی(ع) این دانش را به جناب ابوالاسود دوئلی= القاء نمودند؛ و نیز سیر تطور دانش ادب عربی (که در دوره آغازین اعراب به لفظ بوده، و در دوره تکامل، اعراب به تفسیر و معنا گردیده)، به گونه ای موجز بیان شده است. پس از آن در گفتاری کوتاه، مطالب کلی دانش ادب عربی بیان شده است؛ سپس تطبیق موارد علمی بلاغی همراه با نقد و نظر و آموزش، در خلال آیات شریفه و روایات نورانی اهل بیت: مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه، سعی گردیده تا در جهت حل معضلاتی که پیشینیان دانش ادب عربی با آن دست به گریبان بوده اند، راهکارهای علمی و مفید ارائه شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما