loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

داستان برده ها: روایت انتقادی از سرگذشت برده ها در تاریخ، آنچه تا امروز ادامه دارد

5 (1)

ناشر کتاب جمکران

ویراستار ابوالفضل طریقه دار

تحقیق و تنظیم کتاب سعید سعادت

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 180

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52641 10003022
125,000 112,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، «داستان برده ها»؛ خوانش انتقادی سرگذشت برده ها در تاریخ و آنچه تا امروز ادامه دارد نام دارد. این کتاب در 180 صفحه به تاریخ برده داری از آغاز تاکنون اشاره دارد که به صورت مصور برای گروه سنی نوجوانان و جوانان تالیف و ترجمه شده است. بخش عمده ای از این کتاب به تاریخ برده داری در ایالات متحده پرداخته و مخاطب را با سیر اتفاقات روبرو کرده است.

برده داری همیشه وجود داشته است، مبارزه با آن هم همیشه وجود داشته است، اما اتفاقی که حالا داشت در دنیای مدرن میافتاد، چیز دیگری بود؛ گستردگی و ابعاد برده داری نوظهور آمریکایی چندین برابر ظلم و ستم برده داری قبل از خودش بوده است. اگر در یونان و روم، که ریشه های انحطاط این دنیای جدید هستند، برای برده داری «دلیل فلسفی و منطقی» درست میکردند، در آمریکای تازه ساخته شده، به آن فلسفه و منطق، به افراطی ترین شکل عمل میشد. برده داری در دنیای جدید را با هیچ برهه ای از تاریخ نباید مقایسه کرد.

این کتاب با ترجمه منابع موجود و در بیشتر موارد با بیان نکته های گفته نشده تاریخ، سعی کرده است، رنج و ستم بزرگی که بر انسانهای زیادی در دنیا رفته است را روایت کند. انسان هایی که قربانی پول پرستی و سنگدلی تاجران و سرمایه داران اروپایی و آمریکایی شدند. پدران دنیای مدرن که خیلی شیک و اتوکشیده، هنوز با تکبر در دنیا به همان رفتار گذشته خود ادامه می دهند، هرگز از رفتار گذشته خود پشیمان نشدند و فقط شکل ستم و بی عدالتی خود را عوض کرده اند.

کتاب داستان برده ها، به ما نشان می دهد که باید حواسمان باشد آن ها برای کسی دلسوزی نمی کنند و برای رسیدن به منافع خود ترسی از هیچ جنایتی ندارند و حاضرند تا هویت و عزت و آزادی دیگران را برای رسیدن به منفعت خودشان خرید و فروش کنند. دنیای امروز ما هنوز هم صحنه همان درگیری برده گرفتن و برده شدن است.

کتاب داستان برده ها: روایت انتقادی از سرگذشت برده ها در تاریخ، آنچه تا امروز ادامه دارد توسط سعید سعادت تنظیم و تهیه شد و در انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

برده‌داری در خود آفریقا هم در زمان تجارت برده از طریق اقیانوس اطلس، وجود داشت. اما آ نها برده‌های شخصی خود را نمی‌فروختند؛ بلکه برای فروش، باید برده‌ها را از مناطق مختلف شکار می‌کردند و به اسارت می‌بردند. تهاجم‌هایی که به سرزمین‌های داخلی آفریقا می‌شد، برده‌های زیادی در اختیار تاجران محلی می‌گذاشت تا به بازرگانان اروپایی بفروشند. این برده‌ها به سواحل منتقل می‌شدند تا منتظر خریداران خارجی باشند.

مردانِ جنگ آفریقا یک قاره صلح‌آمیز و ایمن نبود. جنگجویان آفریقایی به نیروی جنگاوری و ابزار جنگی خود در میان قبایل همسایه افتخار می‌کردند. زمانی که در جنگ‌ها انسانی اسیر می شد؛ یا کشته می‌شد و یا به عنوان برده در خدمت فاتحان بود. آمدن اروپایی‌ها به افراد قبیله‌های دشمن ارزش اضافه‌ای داد، و باعث افزایش درگیری‌ها شد، اما با انگیزه جدید شکار برده‌های بیشتر برای فروش….
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما