loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه قاف لبخند: بچه های ننه بلقیس: قصه هایی که درباره جنوب شهر نخوانده اید

ناشر کتاب قاف

نویسنده حمیدرضا ابک

ویراستار سارا مهدی نژاد

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 128

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«بچه های ننه بلقیس» (قصه هایی که درباره جنوب شهر نخوانده اید) مجموعه ای از یادداشت های حمیدرضا ابک است، درباره گذشته، و درباره نحوه ای از زندگی در گذشته. گذشته ای از دست رفته، که اکنون یاد و خاطره اش با همراهانش باقی است، و شاید هم نیست.
ابک درباره این کتاب نوشته است: «ما نسل ماشین دودی نبودیم. حتی نسل سوسن هم نبودیم. اما سنگ پرانی به ماشین دودی، مثل میراثی گرانقدر از وجود نیاکانمان به ما ارث رسید. ما بچه های عارف و امام زاده اهل علی و اتابک، هرگز ندانستیم زمانه دارد چوب حراج می زند به چیزی که شاید امروز بتوان «سبک زندگی جنوب شهری»اش نام نهاد. هرگز ندانستیم داریم به سمت قطاری سنگ پرت می کنیم که تمام هویت ماست. حواس مان نبود که روزی، تازه فقط بعضی هایمان که حواسمان جمع شده، به تنگ آمده از ملال روزگار، چراغ به دست خواهیم گرفت و از تیردوقلو و بی سیم گز خواهیم کرد تا پارک کوثر، که ببینیم آیا هنوز ردی از ماشین دودی به جای مانده است یا نه.
این کتاب، گوشه ای از نوشته های من است درباره ما. ما تخم جن هایی که دل مان برای تاریخ مان تنگ شده. ما ولدچموش هایی که روزگار رام مان کرد و تبدیل مان کرد به یکی مثل بقیه آدم های این شهر که کت و شلوار می پوشند و ماشین اتومات سوار می شوند و گوشی هوشمند دارند. ما دیوانگانی که خاطرات زندگی مان برای شما امروزی ها، اگر دروغ نپنداریدش، به قصه شبیه است. ما دل شکستگانی که مرثیه خوان آوازهای دخترک ماشین دودی سواریم. ما بچه های ننه بلقیس.»

کتاب بچه های ننه بلقیس تقدیم شده است به: بامعرفت ترین بچه های ننه بلقیس که تا همیشه خون شان در رگ های این سرزمین جاری است: شهید سیدجعفر غضنفری و شهید حسن خدابنده لو.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما