loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اخلاق سیاست ورزی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52706 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اخلاق در نظام سیاسی اسلامی با تأکید بر جمهوری اسلامی ایران چه جایگاه و نقشی را ایفا می کند؟ سوال اصلی کتاب اخلاق سیاست ورزی که تازه منتشر شده است.

مباحث این کتاب با روش توصیفی و تحلیل در دو بخش ساماندهی شده است؛ از این رو بخش اول با عنوان تبیین مفاهیم و مبانی نظری اخلاق و سیاست ورزی در اسلام به مباحث زیر اختصاص پیدا کرده است و فصل اول که تبیین مفاهیم است به این نکات می پردازد:
1. اخلاق( تعریف اخلاق و جایگاه آن در زندگی انسان)
2. سیاست و سیاست ورزی
فصل دوم شامل چیستی اخلاق و قلمرو آن در اسلام می شود و فصل سوم به بحث از امکان یا امتناع اخلاق در سیاست ورزی از نظر اسلام اختصاص می یابد و نهایتاً فصل چهارم به نسبت اخلاق و سیاست ورزی در اسلام خواهد پرداخت.

نویسنده سعی کرده در بخش دوم جایگاه و نقش اخلاق و سیاست ورزی در جمهوری اسلامی ایران را با ارائه سه فصل به سرانجام برساند؛ بنابراین در فصل اول به سنجش اخلاق و سیاست ورزی در جمهوری اسلامی ایران با شاخصه های اخلاق اسلامی پرداخته و فصل دوم را به مطالعه موردی لوازم سیاست ورزی با اخلاق اسلامی(جایگاه اخلاق در اندیشه و رفتار سیاست ورزان جمهوری اسلامی ایران و انطباق ملاک ها و معیارهای اساسی اصول و ارزش های اخلاقی در سیاست ورزی با مفاهیمی مانند تقیه، مصلحت و تغافل و...) اختصاص داده و نهایتاً فصل سوم را با عنوان بایسته های اخلاقی در سیاست ورزی (آسیب شناسی، راهکارها و توصیه های اسلامی یا بایسته های اخلاقی در سیاست ورزی) به پایان برده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما