loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ نگاری ایرانی

تاریخ و تمدن - 26

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52765 10003022
160,000 144,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب ترجمه اثر محقق ایرانی تبار دانشگاه آکسفورد، جولی اسکات میثمی است. از آن جا که پژوهشگران غربی، تاریخ نگاری ایرانی را کم اهمیت جلوه داده اند، میثمی قصد دارد بر وجوه اهمیت تاریخ نگاری ایرانی در این کتاب تأکید کند.

مولف در این کتاب به بررسی تاریخ نگاری ایرانی در دوران سامانیان، غزنویان و سلجوقیان و نیز بررسی، تحلیل و ارزیابی آثاری چون شاهنامه ابومنصور طوسی، ترجمه فارسی تاریخ طبری و شاهنامه فردوسی، تاریخ یمینی عتبی، زین الاخبار گردیزی، تاریخ مسعودی بیهقی و تاریخ سیستان، سیاست نامه نظام الملک طوسی، فارسنامه ابـن بلخـی، تـاریخ بیهق اثر علی بن زید بیهقـی، سلجوقنامه ظهیـرالدین نیشابـوری، عقدالعلی اثـر افضـل الدین کـرمـانی، راحه الصدور راوندی و ترجمه تاریخ یمینی جرباذقانی پرداخته است.

او حکومت های ایرانی مانند سامانیان، غزنویان و سلجوقیان را حامیان این تلاش فرهنگی دانسته و کوشیده است در کار خود نقش این حکومت ها را در پیشرفت تاریخ نگاری ایرانی برجسته کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما