loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نیمه ی پنهان ماه 32: املاکی به روایت همسر شهید

ناشر روایت فتح

نویسنده رقیه مهری آسیابر

ویراستار خدیجه عارفی

راوی کتاب زهرا سحری

با همکاری احمد گودرزیانی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 110

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب نیمه پنهان ماه جلد سی و دوم به بیان خاطراتی از زندگی شهید حسین املاکی از زبان همسر ایشان خانم زهرا سحری می پردازد.

شهید حسین املاکی در شب عاشورای حسینی 1340 در روستای کولاک محله از توابع شهرستان لنگرود دیده به جهان گشود. وی دوران خدمت مقدس سربازی را در سپاه گذراند و همزمان با آغاز جنگ تحمیلی با اولین نیروهای اعزامی از گیلان به سوی جبهه ها شتافت.
او توانست در کوتاه ترین زمان توان رزمی خود را بروز دهد و بعد از آن در واحد اطلاعات عملیات، مسئولیت فرماندهی یکی از محورهای عملیاتی را در لشکر 25 کربلا به عهده گیرد. حسین در سال 64 به تیپ قدس گیلان رفت، واحد اطلاعات عملیات تیپ را تقویت کرد و بهترین طرح عملیاتی والفجر 9 را با توجه به شناسایی اش در منطقه سلیمانیه ارائه و اجرا کرده و به موفقیت های بزرگی دست یافت. پس از انجام عملیات نصر 4 سردار شهید حسین املاکی به سمت قائم مقام لشکر16 قدس گیلان مشغول خدمت گذاری شد.
وی سرانجام در عملیات والفجر 10 در مورخ 9 فروردین 1367 در منطقه عمومی "سیدصادق" در ارتفاعات "بانی نبوک" بر اثر استشمام مواد شیمیایی به آرزوی دیرینه اش دست یافت و به سوی معشوق شتافت.

شهید املاکی وقتی در میدان جنگ شیمیایی زدند و خودش هم در معرض شیمیایی بود، ماسکش را برداشت و به صورت بسیجی همراهش که ماسک نداشت، بست. قهرمان یعنی این. پهلوانی همین است. البته هردو شهید شدند. هم املاکی و هم آن نوجوان بسیجی؛ اما این قهرمانی ماند و تاریخی شد.*
*مقام معظم رهبری
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما