loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زخم و نمک: مجموعه شعر

5 (1)

ناشر سوره مهر

شاعر سید عبدالجواد موسوی

تعداد صفحات : 199

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 5309 10003022
14,000 13,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعه شعر «زخم و نمک»؛ سروده ها ی سید عبدالجواد موسوی با نوشته هایی از دکتر رضا داوری اردکانی، علی معلم دامغانی و یوسفعلی میرشکاک در مقدمه آن است.
در ابتدای کتاب رضا داوری اردکانی، مقدمه ای را با عنوان شعر درد و دریغ نوشته که شاهد جملات حسرت باری از این اندیشمند بزرگ اسلامی به خاطر بی مقدار انگاشتن شعر در زمانه ماست.
یوسفعلی میرشکاک نیز با درج یادداشتی با عنوان «نیمی کودک، نیمی دیوانه» به تحلیل شعر سیدعبدالجواد موسوی نشسته است. مقدمه اصلی را اما علی معلم دامغانی با عنوان «شهادت نامه کسی از ما» نوشته و خود را داوطلب اظهار نظر درباره این مجموعه شعر خوانده است.
کتاب «زخم و نمک» شامل 5 فصل با نام های کبود رو به مرگ، زیر تیغ، تقدیر خاموشی، از درون چاه و صراط مستقیم است که در هر فصل چند شعر در قالب های مختلف آمده است. در فصل «کبود رو به مرگ» شعرهایی چون تقدیر سنگ، طالع نحس، خون یخ زده، سنگ و سبو، در فصل «زیر تیغ» شعرهای بخت پای لنگ، چار دیواری، در فصل «تقدیر خاموشی» شعرهایی با عناوین وهم یا خیال، از چشم اسفندیار، بارانی ها، در فصل «از درون چاه» شعرهایی چون زمزمه های یک دیوانه، سرنوشت و در فصل «صراط مستقیم» شعرهایی مانند جلوه بیرنگی، راز عاشقی، شکوه بی شکست و پهلوان قصه ما آورده شده است.
شاعر، تعدادی از شعرهای این مجموعه را به دیگران تقدیم کرده است: آتش و برف را برای جلال آل احمد و سیمین دانشور سروده و شعر «فصل وصل» را به جلال آل احمد تقدیم کرده است. همچنین شعر زیر تیغ خود را به فرهاد مهراد، خواننده پاپ، شعر زمزمه های یک دیوانه را به زنده یاد منوچهر احترامی، امن عیش را به نیچه، هولدرین و هیدگر، بهای بهشت را به سیدعلی میرفتاح، جان سخت را به مرتضی سرهنگی و هدایت الله بهبودی، بخت پای لنگ را به یوسفعلی میرشکاک و چرخ و فلک را به حمید عجمی تقدیم کرده است.

شعر با عنوان «طالع نحس» را در زیر می خوانید:

درست مثل اسیری که جان پناه ندارد / درون ترکش، تیری به غیر آه ندارد
درست مثل پلنگی که آسمان غریبش / برای مکر و فریبش خیال ماه ندارد
درست مثل جوانی که در عزای عزیزی / نشان فاجعه را جامه سیاه ندارد
نشسته ایم به امید طالعی که مدیدی است / به جز تباه نیارد، به جز تباه ندارد
مه و ستاره و خورشید و کهکشان همه جمعند / شکست ما که نیازی به این سپاه ندارد
به نیمه راه نشستیم به نیمه راه بریدیم / دریغ و درد که یک تن نشان راه ندارد
حریف باده و ما ساده و درفش فتاده / درین میانه یقیناً کسی گناه ندارد
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما