loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فریاد در خاکستر و چند داستان دیگر

ناشر کتاب نیستان

نویسنده صادق کرمیار

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 187

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 53111 10003022
9,000 8,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده در «فریاد در خاکستر» از چند منظر به دفاع مقدس نگاه انداخته است که همین تنوع دید، نشان از توانایی او در نویسندگی دارد. از سویی برخی از داستان های این مجموعه نشان دهنده توانایی فراوان او در توصیف داستانی و به تصویر کشیدن چهره خشن و در عین حال تأثربرانگیز از جنگ است. چهره ای که تصاویری خشن از عداوت دشمن را به تصویر کشیده است که نمونه مشخص آن داستان «نه عروسک نه پرنده» است.

اما از سوی دیگر نویسنده سعی کرده در داستان های دیگر نگاه اجتماعی ویژه ای هم به جنگ داشته باشد. به تصویرکشیدن دشواری و زندگی ویژه یک جانباز در داستان «فریاد در خاکستر» و نیز تاثیرگذاری اجتماعی جهاد و شهادت در داستان «خشونت خام» و نیز ورود به لایه های خاص اجتماع و همنوا شدن با بدنه اجتماعی بخش های خاص از جامعه در داستان «علمدار» از مهم ترین مصادیق این نگاه داستانی است.

نویسنده در «فریاد در خاکستر» به دنبال اسطوره سازی بر مبنای دفاع مقدس نیست. او با تجربه رویارویی مستقیم با صحنه های نبرد، تلاش کرده تا فریم هایی داستانی از آنچه دیده است را در قالب روایت هایی که زاییده خیال اوست معنا کرده و تصویری مردمی، مستحکم و ایثارگرانه از مقاومت هشت ساله ایران در برابر ارتش عراق را به تصویر بکشد.

زبان ساده و بی پیرایه در بسیاری از داستان ها، استفاده از عبارات و ترکیب هایی که در زمان نگارش داستان بسیار بدیع به نظر می رسیده است، توصیف های جذاب و دقیق و نیز صحنه آرایی های قابل توجه نویسنده برای خلق یک موقعیت داستانی از این مجموعه، یک اثر داستانی تأثیرگذار و قابل اعتنا ساخته است.

یاد حرف استادش در دانشکده، میدان این خلاء را وسیعتر کرد: «عکاس عنصری خارج از صحنه اس، وظیفه دیگه ای داره، نباید در چیزهایی که باید اتفاق بیفته دخل و تصرف کنه، در این صورت نمیتونه ععکس های موندنی بگیره.» ...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما