loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عکاسی مقدماتی

تکنیک عکاسی

5 (1)

ناشر کتاب پرگار

نویسنده اسماعیل عباسی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 144

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

عکاسی مقدماتی کتابی آموزشی است. مباحث طرح شده در کتاب عبارتند از شاخه ها و کاربردهای عکاسی، دوربین عکاسی، عدسی، نورسنجی و نوردهی، رنگ در عکس، فلاش و ترکیب بندی.
خواننده برای گرفتن عکس های دلخواه خود پس از آشنایی با ابزار کار با دستور زبان عکاسی یعنی ترکیب بندی هم آشنا می شود.
بیان کتاب ساده و به دور از پیچیدگی فنی است.

با تغییر فرایند عکاسی از فیلم به دیجیتال، دوربین هایی تولید شد که نسبت به دوره یِ عکاسیِ فیلمی، از امکانات و تسهیلات بیشتر برخوردار بود. هرچند بسیاری از این امکانات کار عکاس را آسان کرد اما در مواردی نه تنها گرهی از کار او نگشود بلکه به دلیل پیچیده تر شدن کار، غالباً موجب سردرگمی کاربر نیز شد.

برخی از این امکانات، با هدف پیشی گرفتن در بازار رقابت جهانی به دوربین ها تحمیل شد. همین گستردگی وو پیچیدگی تنظیم ها گاه عکاس را درگیر کرده و کار او را کُند می کند. دفترچه ی راهنمای دوربین ها هم، که هر خریداری باید آن را با دقت بخواند، به هر دلیلی مطالعه نمی شود. کتاب حاضر به خواننده کمک می کند تا با شناخت ابزارِ کارِ خود، نقش هر یک از آنها را در تولید عکس یاد بگیرد.

کتاب عکاسی مقدماتی کاربُردی و آموزشی است، از این رو کوشیده ام از زیاده گویی پرهیز شود و لحن و بیانی ساده داشته باشد. برای روشن تر شدن موضوع نیز تا حد ممکن، از عکس استفاده کرده ام. این عکس ها یا از منابع گوناگون گِردآوری شده اند یا خود آنها را ساخته ام.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما