loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگرش سیستمی به دین

زیربنای الگوهای تمدن اسلامی

5 (1)

ناشر موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام

نویسنده عبدالحمید واسطی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 478

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نگرش اسلام در مورد پایان تاریخ برقراری تمدن یکپارچه جهانی بر اساس آموزه های الهی است. هویت تمدن، زندگی جمعی در سیستم های به هم پیوسته است پس برای تمدن سازی نیاز به سیستم سازی است.
هرگونه اندیشه تمدن ساز برای تحقق تمدن مورد نظرش چاره ای جز طراحی و اجرای نظامها و سیستم هایی که ابعاد مختلف زندگی را به جریان می اندازد ندارد.
سیستم های آموزشی رسانه ای، فرهنگ عمومی، امنیتی، بهداشتی، دادگستری، اقتصادی، مدیریتی، خانوادگی، تولیدی، خدماتی، معماری و شهری و.... که بر اساس گزاره های دینی فعال شده باشند و فرآیندها و معادلات ارتباطی آنها از طرف دین تعریف شده باشد می توانند با به هم پیوستگی خود تجلی دهنده تمدن اسلام شوند.
کتاب حاضر نگرشی از بیرون به دین به هدف دستیابی به شبکه کلان دین و شفاف سازی نقش آن در عرصه تصمیم سازی و تدوین استراتژی در جوانب مختلف زندگی است.
این کتاب در چهار محور درصدد اثبات این فرضیه است که هویت گزاره های دین، هویتی راهبردی و برنامه ساز است و در این گزاره ها استراتژی های لازم برای بهینه سازی سیستم های زندگی ارائه شده است.
تعریف دین، اهداف و قلمرو دین زبان و فهم دین، تعریف سیستم، طبقه بندی سیستمها، تعابیری راجع به نگرش سیستمی، مدل سازی و طراحی سیستم از مطالب مورد بحث در این کتاب هستند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما